„MOJA ULUBIONA KOLĘDA”

Szkoła Podstawowa nr 6 w Sosnowcu już po raz 15. jest organizatorem Diecezjalnego Konkursu na Przekład Intersemiotyczny „MOJA ULUBIONA KOLĘDA”, który honorowym patronatem objął Dyrektor Wydziału Katechetycznego ks. Michała Borda oraz Proboszcz parafii św. Barbary w Sosnowcu, ks. Włodzimierz Sęk.

W finałowej części konkursu wzięło udział 93 uczestników z różnych stron diecezji sosnowieckiej: w kategorii plastycznej nadesłano po 3 prace z określonej grupy wiekowej, danej placówce. Najwięcej konkursowych dzieł przysłano z Sosnowca, ponadto z Dąbrowy Górniczej, Psar, Dobieszowic, Będzina, Sarnowa, Wojkowic Kościelnych, Jaworzna, Gołaczew, Brudzowic. 

Wykonano także 18 twórczych i oryginalnych prezentacji w kategorii informatycznej.

Promują one nie tylko młode talenty, ale upowszechniają lokalne tradycje związane ze zwyczajem kolędowania. Z okazji obchodów 100. rocznicy odzyskania Niepodległości przez Polskę, młodzież zainteresowała się również tematem polskich kolęd patriotycznych. Otóż w tradycji polskiej często łączono tematykę religijną z narodową; odnaleziono kilkanaście utworów śpiewanych na melodię tradycyjnych kolęd, w których skomponowany tekst budził miłość do Ojczyzny, wolę walki o niepodległość i tęsknotę za wolnością…

W kategorii przedszkola:

II m. Oliwia Kowalik, lat 6 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Dobieszowicach,
        Nauczyciel przygotowujący: Magdalena Polak, Kamila Kozieł.

W kategorii informatycznej dla klas 4 – 8:

Wyróżnienia:
Monika Kornas, kl. VIII Zespół Szkolno-Przedszkolny w Dobieszowicach,
Nauczyciele przygotowujący: Magdalena Polak, Tamara Pudo, Jolanta Karcz.


Ponadto w konkursie wzięli udział:

Kategoria plastyczna:

  1. Wiktoria Jarząbek przedszkole 6 lat
  2. Sonia Frączek Kl. II B
  3. Maciej Grzesiek Kl. II B
  4. Wojciech Kukuła Kl. III
  5. Grzegorz Korczak Kl. VII
  6. Aleksandra Myrcik kl. VIII

Kategoria informatyczna:

  1. Adrian Kaczmarczyk Kl. VIII


Laureatom gratulujemy „niebiańskich” talentów i życzymy wytrwałej pracy nad dalszym rozwijaniem warsztatu artystycznego.